EEW8193mindre

Perspektiv Drammen
Kunstverk fra museets samlinger
22.02.24-04.08.24

21. februar åpnet utstillingen «Perspektiv Drammen, kunstverk fra museets samlinger» på Drammens museum. Fungerende direktør Eivor Winther Sunesen ønsket de mange fremmøtte velkommen. Utstillingen skal stå frem til 04. august 2024. Sunesen poengterte i sin åpningstale at dette er en utstilling som ønsker alle velkommen og især Drammensere som vil bli kjent med museets samlinger, områdets utvikling og Drammenskunstnere.

I Lyche paviljongen er det utstilt verk med drammensmotiv og av kunstnere med tilknytning til Drammen.

I Museumsbygningen vises prospekter fra 1700-1800- tallet, med utgangspunkt i Drammen og tilgrensende områder. Denne delen av utstillingen er et verdifullt bidrag til drammensernes identitetsforståelse og den kulturhistoriske fortellingen om Drammens utvikling.

Velkommen til ny utstilling!

Les om utstillingen i Drammens tidende her.

Flere bilder fra åpningen:

Foto: Elin Eike Worren