Ingen nummer gammelt

Bygningshistoriker Jo Sellæg: «Marienlystmysteriet og kampen om lystgårdshegemoniet»

Bygningene på Marienlyst forteller historien om et lappverk som ble til et helstøpt landsted. Og til sammenligning presenteres de andre nominerte i konkurransen om tiden(e)s mest elegante lystgård i Drammen.

Jo Sellæg er et navn de aller fleste har et forhold til. Vi er stolte over at den tidligere rådgiveren i bygningsvern, nåværende forfatter og formidler, kommer hit til Drammens Museum for å snakke om lystgårder og deres rolle i samfunnet.

Boken av Sellæg «Blott til lyst» blir å få kjøpt til en spesialpris i etterkant av foredraget.

Billett kan kjøpes fra kl 17:00 i Museumsbygningen. Dører inn til foredraget åpner 17:30. Ingen reservasjoner av seter.

• Pris ordinær: 120,-.
  • Pris honnør: 60,-

Museet har åpent frem til foredraget starter, og billetten er gyldig som inngangsbillett til utstillingene.

Vi gjør obs på at det er stor pågang til dette foredraget, og at det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. Vi har 100 sitteplasser.

Offentlig parkering på utsiden av gjerdet mot Drammen VGS, på Drammensbadet, eller andre kommunale parkeringsplasser i nærheten.

Ved spørsmål: Ring Drammens Museum på dagtid (92111216 / 95727313)