Marienlyst-gard-vestfloy-i-front

Kurs i maling og utvendig kledning

Buskerud bygningsvernsenter, Drammens Museum og Drammen kommune inviterer til kurs tre kvelder i april/mai:

• 29. april kl.17.00-20.00
  • 6. mai kl.17.00-20.00
  • 13. mai kl.17.00-20.00

Sted: Drammens Museum, Marienlyst gård (gårdsrommet), Konnerudgata 7
Pris: 600,-

Det er vår – kanskje trenger huset ditt et strøk maling? Vurderer du utskiftning av panel på en vegg, kanskje er det bare nødvendig med en mindre reparasjon? I dette kurset gjennomgår vi utvendig maling og bordkledning til eldre panelte trehus:
•Maling med linoljemaling
•Kledningens funksjon som værhud og slitelag
•Materialkvalitet
•Ulike paneltyper: Når de var vanlige, og hva du skal se etter om noe må erstattes
•Rens/husvask/kosting
•Bedømme tidl. malingstyper

Kursobjektet er Sørfløyen på Marienlyst gård. Kurset er aktuelt for huseiere. håndverkere, lokale malerbedrifter og forhandlere, arkitekter, huseiere, og andre interesserte. Kursholdere er malermester Cecilie Ski Breen og byggmester Ivar Jørstad.

Påmelding innen 25. april ved å fylle ut påmeldingsskjemaet nedenfor. Påmelding er bindende – ved avmelding etter 28. april kl. 12 faktureres deltakeravgift uansett.

PÅMELDINGSSKJEMA

Har du spørsmål? Kontakt Ivar Jørstad, tlf. 90 52 20 73.