DSC03124_web

Utstillingen står fra 13. juni til 21. juni

Dette arrangementet er gratis

Fremtidens Drammen?

Hva savner du i Drammen? Dette spørsmålet har profesjonelle illustratører fra Østfold Internasjonale Teater stilt drammenserne – og tegnet svarene deres. Nå kan du se resultatet utstilt hos Drammens museum!

Gjennom 2021 og 2022 har kunstprosjektet In search of Democracy 3.0 frembragt mer enn 160 visualiserte tanker om Drammen. Tegningene i svart-hvitt er basert på illustratørenes samtaler med enkeltindivider i alle aldre, på Bragernes Torg, Strømsø Torg og Drammen videregående skole.

De mangfoldige ideene for fremtidens by spenner vidt: Fra ønsker om et mer tilgjengelig sentrum, til bystrand og sjokoladefontener. Digitale versjoner av tegningene i utstillingen er allerede overlevert Drammen kommune som et uformelt innspill til pågående byutviklingsprosesser. De er også gjort tilgjengelige for allmenheten, bl.a. gjennom en gratis fargeleggingsbok.
Nå kan du oppleve originalene på nært hold. Kanskje finner du igjen din egen ide?

NB! Utstillingen finner sted utendørs, så kle deg etter været!

Opplev mer
Kunstprosjektet «In Search of Democracy 3.0» av Østfold Internasjonale Teater og det nederlandske kompaniet New Heroes består av både en installasjon, en forestilling og utstilling av illustrasjoner. Begge kan oppleves under Kulturytring Drammen 19.-21. juni.

Teaterforestillingen In Search of Democracy 3.0
vises gratis 19., 20. og 21. juni på Drammen Bibliotek

oit.no/produksjon/isd-forestilling/

Installasjonen In Search of Democracy 3.0
kan også oppleves  19.-21. juni på Papirbredden plass
oit.no/produksjon/isd-installasjon/

Kreditering
Konsept:
Lucas De Man, Pascal Leboucq, Kimberly Major (New Heroes)

Kurator-produsent: James Moore (Østfold Internasjonale Teater)
Produksjonskoordinator: Fredrik Borgund (Østfold Internasjonale Teater)

Illustratører: Hans Gerhard Meier, Aurora Wilde, Thor Merlin Lervik, Simen Langeland, Sara Hjardar, Mads Johan Øgaard, Katarina Caspersen, Mats Sivertsen, Kjersti Synneva Moen og Pia Evensen.

Støttet av: In Search of Democracy 3.0 er produsert i Norge av Østfold Internasjonale Teater, basert på et konsept av New Heroes. Prosjektet var en del av IN SITU Act, støttet av EU-programmet Kreativt Europa  og har også mottatt støtte fra Viken Fylkeskommune, Moss kommune/ Byliv Moss og Drammen kommune.

Denne utstillingen er et samarbeid mellom Drammens Museum, Østfold Internasjonale Teater og Drammen videregående skole som har utviklet et pedagogisk opplegg med «In Search of Democracy 3.0» og tegningene som utgangspunkt. Prosjektet er gjennomført i Drammen samarbeid med Kulturytring og Drammen kommune.

Foto: Fra Østfold Internasjonale Teater og New Heroes’ kunstprosjekt “In Search of Democracy 3.0, installasjon”, Ida Willassen /ØIT

Om Østfold Internasjonale Teaters arbeid med In Search of Democracy 3.0 i Drammen

oit.no/produksjon/isd-drammen/