Geir_Thomas_Risåsen kopi

Konservator ved Norsk Folkemuseum, Geir Thomas Risåsen: «Historiske påsketradisjoner»

Påske er kirken største og eldste høytid. For troende er dette sorgen og gledens høytid. Den feires både blant jøder og kristne, men der påskens innhold er forskjellig. Det kristne innhold har satt dype spor i norske tradisjoner, som har vært holdt i hevd helt frem til nyere tid. For mange er imidlertid dette vinterens siste ferie og markerer overgangen mellom vinter og vår. Dette er tiden for påskeegg, påskekyllinger, lammestek og påskekrim, som er noen av temaene Geir Thomas Risåsen vil fortelle om i sitt foredrag «God påske!».

Billett kan kjøpes fra kl 17:00 i Museumsbygningen. Dører inn til foredraget åpner 17:30. Ingen reservasjoner av seter.

• Pris ordinær: 120,-.
  • Pris honnør: 60,-

Museet har åpent frem til foredraget starter, og billetten er gyldig som inngangsbillett til utstillingene.

Vi gjør obs på at det er stor pågang til dette foredraget, og at det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. Vi har 100 sitteplasser.

Offentlig parkering på utsiden av gjerdet mot Drammen VGS, på Drammensbadet, eller andre kommunale parkeringsplasser i nærheten.

Ved spørsmål: Ring Drammens Museum på dagtid (92111216 / 95727313)

Ved arrangementer vil Drammens Museum kunne ta overordnede bilder som kan brukes i markedsføringssammenhenger. Dersom du ikke ønsker dette ber vi deg ta kontakt med våre ansatte