FB event cover BKK (5)

Barnas kunstklubb

Tema: Botaniske soltrykk

Fredag 26. april åpner en fotoutstilling på Marienlyst gård. Det er elever fra Drammen vgs. som stille ut bilder de har fotografert inne i Marienlyst gård. «ANNO 2024» er en utstilling med Drammen Videregående som viser fotografiske arbeider med motiver innefra og rundt lystgården Marienlyst. Elevene har undersøkt lys, skygge og detaljer i de tomme bygningene. Det vises både tradisjonelt fotografi i stort format og cyanotypi. Cyanotypi er en fotografisk teknikk som ble oppfunnet i 1842, også kjent som blueprint.

Barna får se denne utstillingen og vi snakker om det vi ser og om gamle fototeknikker. I verkstedet denne gang får barna lage cyanotopier av planter de finner i museums hagene.

Vi møtes kl. 11.00-12.30.

Foreldre får gratis inngang på museet. Det koster 50 kr for barn å delta og 25 kr fra barn nr 2 (maks 75,- pr familie).