_EEW6879web

3 Positions – 29 Situations

Den japanske haven ved Drammens Museum er et prosjekt som ble gjennomført i perioden 2011 – 2013 ledet av museets direktør Åsmund Thorkildsen og økonomi- og administrasjonsleder Eivor Winter Sunesen. Parken er designet av anleggsgartner Åsmund Bergwitz i samarbeid med Thea Lassen.

Haven er meget populær og brukes daglig til undring og meditasjon. Og elever og studenter bruker dens former som motiv i tegning. Museet bruker den også som arena både med omvisninger, konserter og teseremonier, utstillinger og filmer.

Fredag 1. oktober lanseres filmen 3 Positions – 29 Situations. Filmen viser glasskunst, landskapsfotografi og kalligrafi av kunstnerne Yuichi Saito (glass), Lisa Bakke (photopolymer) og Nakajima Hiroyuki (kalligrafi). Dette er en tolkning av hvordan både have og kunstverk endrer seg med plassering og synsvinkler.

Filmen er produsert av Drammens Museum. Produksjonsteam: Åsmund Thorkildsen (film og regi), Anna Piquer og Ida M. Klingvall