_EEW2236mindre

Ny Konservator på Drammens Museum

Pressemelding

Det er med glede vi kan informere om at Nina Eleonore Høye (51) er tilsatt som ny Konservator på Drammens Museum med prosjektlederansvar for Lystgårdprosjektet. Nina er i dag frilanskurator og gjesteskribent og har helt frem til 2022 vært fagleder på Det kongelige hoff, gjennom nærmere tjue år, med ansvar for årlige utstillinger på Slottet, Oscarshall og i Dronning Sonja KunstStall.  Hun har gjennom sitt faglige arbeid bred erfaring innen utstillingskuratering, utstillingsproduksjon, kunnskapsproduksjon, forskning, formidling og prosjektledelse, særlig knyttet til kulturhistoriske praktbygninger. Nina er Cand.philol i kunsthistorie med hovedfagsavhandling om Linstows innredning av Det kongelige slott.

Nina begynner hos oss fra 1. juni.

– Det blir en faglig berikelse for oss å få med Nina E. Høye på laget.  Vi er trygge på at vi får en erfaringsrik og kompetent faglig leder som vil sikre en nødvendig revitalisering og god utvikling av Lystgårdanlegget Marienlyst slik at vi kan gjenåpne denne for publikum om noen år, sier fung. direktør Eivor Winther Sunesen