Kulturkveld samtale

Kulturkveld – Levende landskap

Kurator Per Bjarne Boym og prosjektleder Ida M. Klingvall i samtale om vårens utstilling Levende landskap – Thorvald Erichsens maleri 1920-39. Hvordan kan mennesket og landskapet spille på lag? Hvordan kan dagens publikum møte disse lanskapene? Er den sene Erichsen maleri utelukkende historisk interessante, eller er hans landskapsmalerier fortsatt levende kunst? Dette er noen av spørsmålene vi vil berøre denne kvelden.

Denne kulturkvelden møtes vi i Lychepaviljongen der hovedutstillingen med Erichsens landskapsmalerier fra Holmsbu og Kjelsøy er montert. Utstillingen og denne Kulturkvelden er en unik mulighet til å bli bedre kjent med Thorvald Erichsens sene landskapsmalerier. Kurator Per Bjarne Boym er den som kjenner kunstnerskapet best og har arbeidet med dette i over 35 år.

Utstillingen har fått omtaler og anmeldelser i Dagsavisen, Kunstavisen,  Aftenposten, Klassekampen og senest av kunstkritiker Mona Pahle Bjerke i NRK P2 med overskriften Briljant fargemusikk.
Link til anmeldelsen her:
www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_thorvald-erichsen-_-levende-landskap_-pa-drammens-museum-1.16365348

Arrangementet har fri entre, og du trenger bare å møte opp i Lychepaviljongen.