yrande liv

Havedag på Museet

Av Hilde Julsrud

Søndag 18. juni inviterer vi til havedag på museet igjen!

Gårdsplassen på Marienlyst lystgård blir fylt av bugnende salgsboder, der man kan finne; sommerblomster, stauder, urter, spiselige blomster fra Fiori, sjokolade fra Criollo, bonzaitrær, honning, produkter fra Sørvangen, bøker, kunsthåndverk, kaffe og kaker. Blåveispiken kommer, Blomster-Svein, hagelag, Museumsforeningen og jammen vil det ikke poppe opp en cafè i regi av kvinnenettverket Jasmin i lysthuset i den historiske haven!

Vinneren av Askers vakreste hage 2022, Grethe Karin Hovde, vil holde foredrag i hovedbygningen.

Det vil bli omvisninger i Thorvald Erichsen utstillingen kl. 12:00 og 15:00, og barna kan kose seg med hestekjøring, rebus på Hallingtunet og maleworkshop.

Drammen Museum ønsker å rette fokus på våre park- og haveanlegg og ønsker deg hjertelig velkommen til årets havedag!

Søndag 18. juni

Kl. 11.00 – 16.00

Fri inngang til hagen, utstillingen og foredrag/omvisning.

Velkommen!