EEW_7213web

Folkemusikkduo Sarah-Jane Summers & Juhani Silvola

Kritikerrost norsk duo fra Finland og Skottland.

Sarah-Jane Summers og Juhani Silvola ga ut en særs kritikerrost plate i 2013, et album som bl.a. mottok «Top of the World» utmerkelsen fra det anerkjente magasinet Songlines. Duoen har musikk fra det skotske høglandet som basis, godt supplert av egne komposisjoner og musikk fra Norden. Improvisasjon og lek er svært viktige ingredienser i musikken deres, og det er stort spenn i uttrykket som varierer mellom det sarte og romantiske og det drivende og rytmiske, alltid fremført med stor virtuositet og innlevelse. Sarah-Jane er en tradisjonsbærer fra det skotske høglandet og har en master i norsk folkemusikk og improvisasjon ved NMH. Juhani er en ettertraktet gitarist og produsent som har jobbet med mange store Norske artister/band fra vidt forskjellige sjangere. Duoen skal gi ut sin andre plate i September 2016, og denne konserten er del av en releaseturné for den første singelen som kommer ut 17.mars.

Sarah-Jane Summers – fele, hardingfele
Juhani Silvola – gitar